Bevezető
|
AZ ISKOLA FŐBB JELLEMZŐI
|
I. Az iskola önmeghatározása és tanulónépessége
|
II. Személyi feltételek (2007/2008-as tanév)
|
III. Tárgyi feltételek
|
|
V. Az érdekegyeztetés, érdek-érvényesítés szervei, formái
|
VI. Az iskola társadalmi kapcsolatai
|
VII. Küldetésnyilatkozat
|
NEVELÉSI PROGRAM
|
I. Pedagógiai alapelveink
|
II. Az iskolánkban folyó nevelő-oktató munka céljai, feladatai, eljárásai
|
III. A személyiségfejlesztéssel kapcsolatos pedagógiai feladatok
|
IV. A közösségfejlesztéssel kapcsolatos feladatok
|
V. A személyiségfejlesztés és közösségfejlesztés feladatainak megvaló-
sítását szolgáló tevékenységi rendszer és szervezeti formák
|
|
2. A tanítási órán kívüli tevékenységek
|
3. Sajátos nevelési igényű tanulók
|
4. A beilleszkedési, magatartási nehézségek enyhítése
|
5. A tehetség, képesség kibontakoztatásának segítése
|
6. A gyermek- és ifjúságvédelemmel kapcsolatos feladatok
|
7. A felzárkóztatás segítése
|
8. A szociális hátrányok enyhítése
|
VI. Iskolánk esélyegyenlőségi programja - intézkedési terve
|
VII. A szülők, a tanulók és a pedagógusok együttműködésének formái
|
VIII. Iskolai egészség nevelési program
|
1. Helyzetelemzés
|
2. Az egészségnevelésről általánosságban
|
|
IX. Iskolai környezeti nevelési program
|
1. A környezeti nevelésről általánosságban
|
2. A környezeti nevelés színterei iskolánkban
|
3. Erőforrások
|
4. Alapelvek, jövőkép, célok
|
5. Tanulásszervezési és tartalmi keretek
|
6. Fogyasztóvédelem megjelenése a nevelésben
|
X. A pedagógiai program végrehajtásához szükséges nevelő és oktató
munkát segítő eszközök és felszerelések jegyzéke
|
HELYI TANTERV
|
I. Nem szakrendszerű oktatás
|
1. Törvényi háttér
|
2. Eljárásrend
|
II. Az egyes évfolyamokon tanított tantárgyak, kötelező és választható
tanórai foglalkozások, ezek óraszámai, az előírt tananyag és a
követelmények
|
III. A tankönyvek és más taneszközök kiválasztásának elvei
|
IV. A magasabb évfolyamra lépés feltételei
|
V. Az iskolába jelentkező tanulók felvételének elvei
|
VI. A tanulói jogviszony és annak megszűnése
|
VII. Az iskolában folyó nevelő-oktató munka ellenőrzési, mérési,
értékelési rendszere
|
1. Ellenőrzés, mérés, értékelés
|
2. A szöveges értékelés jellemzői az 1-4. évfolyamon
|
3. A tanulók szöveges értékelése tantárgyanként és évfo-
lyamonként
|
4. Értékelés az 5-8. évfolyamon
|
VIII. Az otthoni (napközis, tanulószobai) felkészüléshez előírt házi
feladatok meghatározása
|
IX. A tanulók fizikai állapotának mérése
|
kapcsolatos egyéb intézkedések
|