IV. AZ ISKOLA SZERKEZETI ÉS VEZETÉSI SÉMÁJA
Fenntartó
|
|
Tanácsadók, szakértők Igazgató Szakmai szolgáltatók
|
|
|
|
Általános ig.h.
|
|
Gyermek és ifj. véd.
|
|
alsós mk. felsős mk. gazd.dolg. könyvtáros
|
|
napközis mk. szaktanárok gondnok iskolatitkár
|
|
1-4.o.tanítók DIK vezető kisegítő dolg. Szülői munkaköz.
|
|
napk. nevelők Alapítvány
|
A közoktatási törvény értelmében iskolánk önálló jogi személy, amelynek élén magasabb vezető beosztású igazgató áll. Az iskola életét, szervezeti felállását belső rendjét, működési sajátosságait a törvény előírásaival összhangban a nevelőtestület dönti el. Az iskolánk életét érintő valamennyi terület szabályozását az intézmény Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
A törvények, rendeletek, jogszabályok végrehajtását, a zökkenőmentes, összehangolt, jó színvonalú működést szabályzatok és tervek segítik.
· SZMSZ
· MIP
· Közalkalmazotti Szabályzat
· Munka és balesetvédelmi szabályzat
· Iskolai házirend
· Éves munkaterv
Vezetői feladatkörök:
Igazgató: Feladatköre, hatásköre az iskola pedagógiai, gazdálkodási munkájának irányítása, az intézmény szervező, ellenőrző feladatainak ellátása, az iskola képviselete, a pedagógusok és egyéb beosztású dolgozók szakmai képviselete és más kötelezettség-vállalási jogkör gyakorlása, az intézmény jog szerinti működtetése, irányítása. Munkáltatói jogkör gyakorlója.
Igazgatóhelyettes: Feladatköre, hatásköre vezetői feladatok ellátása megbízott pedagógusként. Vezetői munkáját az igazgató irányításával végzi. A vezetői munkamegosztásban, feladatmegoldásban szervezési, irányítási jogokkal rendelkezik.
Gazdasági vezető: Feladatköre és hatásköre az intézmény költségvetésének és pénzügyi beszámolóinak elkészítése, végrehajtásának ellenőrzése, nyilvántartások vezetése, iskolai gazdálkodás felügyelete.
A közgyűlés 100.3.2./2005.(IV.28) számú határozata alapján az előirányzatai felett teljes jogkörrel rendelkező részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv, melynek pénzügyi, gazdasági feladatait az önállóan gazdálkodó Széchenyi István Általános Iskola látja el.
Vezetői munkáját az igazgató irányításával végzi.
V. AZ ÉRDEKEGYEZTETÉS, ÉRDEK-ÉRVÉNYESÍTÉS SZERVEI, FORMÁI
A szakalkalmazotti érdekérvényesítés:
· a közalkalmazotti tanács a Közalkalmazotti Szabályzat szerint működik 3 fővel
A tanulói érdekérvényesítés:
· az iskolában diákönkormányzat működik. Választott testülete a Diáktanács, melynek tagjait az osztályok küldik 2-2 tanuló személyében. (4-8. évfolyamig)
· a diáktanács munkáját segítik a diákönkormányzatot patronáló pedagógusok
A szülői érdekérvényesítés:
· a szülők legfontosabb érdekérvényesítő szerve iskolánkban a szülői munkaközösség, tagjait osztályonként választják
· a szülők a szülői értekezleteken valamint fogadóórákon ill. igény szerinti megbeszélés alapján találkozhatnak az osztályfőnökkel, a pedagógusokkal, illetve az iskola igazgatójával.
VI. AZ ISKOLA TÁRSADALMI KAPCSOLATAI
Szülői háttér
A szülői háttér szerepe rendkívül fontos az iskola számára is. Szoros, együttműködő kapcsolatot kell kiépíteni a szülői házzal (Fogadóóra, Szülői értekezlet, Nyílt napok, Gálaműsor). A szülőkkel való együttműködés egyik leghatékonyabb fóruma a Szülői Munkaközösség (SZM). Aktív, kezdeményező munkájukra feltétlen szükség van.
Oktatási intézmények
A környező óvodákkal rendszeresen tartjuk a kapcsolatot, folyamatosan tájékoztatjuk egymást a beiskolázásról, nyílt napot, sportnapot, rajzpályázatot rendezünk az óvodásoknak.
Valamennyi városi általános iskolával rendszeresen együttműködünk. Bemutató órákat, közös programokat, versenyeket szervezünk.
Tanulóink továbbtanulásához tapasztalatcsere útján rendszeres segítséget kapunk a város középfokú oktatási intézményeitől.
Iskola egészségügy
Az iskolaorvossal az együttműködés jó. A szűrővizsgálaton túl osztályfőnöki kérésre a védőnő szakszerű felvilágosító előadásokat is tart, az egészséges életre nevelés itt is megvalósul. A gyermekfogászaton a diákok alapos szűrésen és kezelésen esnek át, a gyógytestnevelés személyi feltételei is adottak.
Közművelődési intézmények
A Közművelődés Házával és a Népházzal az évek folyamán jó kapcsolat alakult ki, a diákok hagyományos bemutatkozása egy gálaműsor keretében itt történik.
A Megyei Könyvtár is fontos feladatot tölt be az intézmény életében, az író-olvasó találkozókat rendszeresen látogatják tanulóink.
Pedagógiai Szolgálat Intézményei
A KEMÖ Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottsággal, az Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Pedagógiai Szakszolgálattal rendszeres a kapcsolatunk, szakmai esetmegbeszélések, előadások, tapasztalatcsere, látogatás segítette munkánkat.
Szervezetek, egyesületek
A Gyermekjóléti Szolgálat és a Családsegítő központ munkatársaival szoros kapcsolat és együttműködés alakult ki.
VII. KÜLDETÉSNYILATKOZAT
A Ságvári Endre Általános Iskola vezetése és minden dolgozója elkötelezett a minőségi munka iránt.
Valamennyi belső és külső iskolai tevékenységünkben törekszünk arra, hogy partnereink igényeinek minél teljesebb körben feleljünk meg, rugalmasan alkalmazkodva az intézményünket érintő kihívásokhoz.
Működésünk nyitott, munkánk átlátható partnereink és a fenntartó számára is. Fontosnak tartjuk a tehetséges tanulók felismerését, fejlődésük elősegítését, támogatását, egyidejűleg a lemaradó tanulási nehézségekkel küzdő tanulók felzárkóztatását.
Nevelőtestületünk tagjainak fő célja, hogy tanulóink társadalmilag hasznos, egyénileg sikeres emberekké váljanak, tanulmányaik során piacképes ismereteket sajátítsanak el. Hiszen figyelembe kell vennünk azt is, hogy a jelenlegi általános iskolás korosztálynak már az Európai Unió munkaerőpiacán kell helytállnia. Intézményünk kinyilvánítja, hogy szolgáltatásaink minőségének fejlesztése minden dolgozó személyes felelőssége. Az iskolai dokumentumokban megfogalmazott értékeknek, alapelveknek megfelelően működünk. Tevékenységünket szolgáltatásnak tekintjük, amelyet a társadalmi és partneri igényeknek megfelelően szeretetteljes légkörben végzünk.
Ságvári Endre Általános Iskola Tantestülete
<< tovább a Nevelési Programhoz >>
|