A Intézkedési terv célja
Általános célok
A kistérségi Közoktatási Esélyegyenlőségi Program alapvető célja, hogy biztosítsa a Tatabányai kistérségben a szegregációmentesség és az egyenlő bánásmód elvének teljes körű érvényesülését. Az oktatási szolgáltatásokhoz való hozzáférés egyenlőségének biztosításán túl célul tűzzük ki az esélyteremtést, támogató lépések, szolgáltatások megvalósítását a kerületben élő hátrányos helyzetű gyerekek hátrányainak kompenzálása és az esélyegyenlőség előmozdítása érdekében:
· a beiratkozásnál
· tanításban, ismeretközvetítésben
· a gyerekek egyéni fejlesztésében
· az értékelés gyakorlatában
· tanulói előmenetelben
· a fegyelmezés, büntetés gyakorlatában
· a tananyag kiválasztásában, alkalmazásában és fejlesztésében
· a továbbtanulásban, pályaorientációban
· a humánerőforrás-fejlesztésben, pedagógusok szakmai továbbképzésében
· a partnerség-építésben és kapcsolattartásban a szülőkkel, segítőkkel, a szakmai és társadalmi környezettel.
Tárgyi feltételek
Tantermi padlózat, vízelvezető csőrendszer felújításának kezdeményezése a fenntartó felé
§ Az iskola külső vakolásának felújításának kezdeményezése a fenntartó felé
Az iskolaudvar szilárd burkolatának javítása, illetve karbantartása
Az elhasznált, elavult eszközök, bútorzat folyamatos cseréje
Korszerű számítógépes hálózat kialakítása, interaktív táblák
Kötelezettségek és felelősség
· Az intézmény vezetője felelős azért, hogy az intézmény minden dolgozója, tanulója, a szülők és a társadalmi partnerek számára elérhető legyen a Közoktatási intézményi esélyegyenlőségi intézkedési terv, ismerjék és kövessék a benne foglaltakat. Az ő felelőssége annak biztosítása is, hogy az intézmény dolgozói minden ponton megkapják a szükséges felkészítést és segítséget a intézkedési terv végrehajtásához. Az egyenlő bánásmód elvét sértő esetekben meg kell tennie a szükséges lépéseket.
· Az intézmény minőségirányítási team-jének vezetője felelős a Közoktatási intézményi esélyegyenlőségi intézkedési terv megvalósításának koordinálásáért, az intézkedési terv végrehajtásának nyomon követéséért, és az esélyegyenlőség sérülésére vonatkozó esetleges panaszok kivizsgálásáért.
· A nevelőtestület minden tagja felelős azért, hogy tisztában legyen az egyenlő bánásmódra és esélyegyenlőségre vonatkozó jogi előírásokkal, biztosítsa a diszkriminációmentes oktatást, nevelést, a befogadó és toleráns légkört, és megragadjon minden alkalmat, hogy az esélyegyenlőséggel kapcsolatos ismereteit bővítő képzésen, egyéb programon részt vegyen. A nevelőtestület minden tagjának felelőssége továbbá, hogy ismerje az intézkedési tervben foglaltakat és közreműködjön annak megvalósításában; illetve az esélyegyenlőség sérülése esetén jelezze azt a felettesének, illetve az illetékes munkatársának.
· Minden, az intézménnyel szerződéses viszonyban álló, szolgáltatást nyújtó fél felelőssége, hogy ismerje a Közoktatási intézményi esélyegyenlőségi intézkedési tervet és magára nézve is kötelezőként kövesse azt.
Akcióterv
A feladatok
A szakmai programokban továbbra is kiemelt nevelési területek:
az egészséges életmódra nevelés
az anyanyelvi nevelés, fejlesztés
környezeti nevelés
· közösségi nevelés
A tárgyi körülmények terén:
képességfejlesztő eszközök beszerzése
az informatikai hálózat kiépítése, számítógépek és az Internetre csatlakozás biztosítása az iskola egész területén
az épület folyamatos karbantartása, felújítása külső források bevonásával.
Javaslatok
a jogszabályi változásoknak megfelelően a sajátos nevelési igényű tanulók oktatásának biztosítása integráltan, illetőleg a szükséges felülvizsgálatok elvégzése
Megvalósítás és monitoring
Az iskola év végi beszámolójában értékeli a megvalósulást.
Nyilvánosság
Az iskola Esélyegyenlőségi intézkedési terve nyilvános, minden érdeklődő számára megtekinthető.
Az Esélyegyenlőségi intézkedési terv egy-egy példánya a következő személyeknél, illetve intézményeknél kerül elhelyezésre:
· az iskola fenntartójánál;
· az iskola irattárában;
· az iskola nevelői szobájában;
· az iskola igazgatójánál;
Az alábbi helyeken pedig megtekinthető:
· az iskola könyvtárában;
· az iskola honlapján.
Konzultáció és visszacsatolás
Az intézkedési terv kidolgozása elfogadását megelőzően biztosítjuk a konzultáció és véleményformálás lehetőségét a fenntartó, szülők, tanulók és a megvalósításban érintett szakmai partnerek képviselőinek bevonásával. A végrehajtás menetében összegyűjtjük és lehetőség szerint figyelembe vesszük minden érintett fél (tanulók, dolgozók, szülők, egyéb partnerek) írásban megfogalmazott észrevételeit; kiegészítéseit, javaslatait.
Szankcionálás
Ha az évenkénti önértékelés során kiderül, hogy a vállalt célokat nem sikerült teljesíteni, az érintett felelősök írásban elemzik a sikertelenség okait, megfogalmazva a következő feladatokat, és a javaslatokat az intézkedési terv módosítására. A módosított intézkedési tervet a nevelőtestület fogadja el.
Az intézkedési terv betartása az elfogadást és a fenntartó jóváhagyását követően kötelező a megvalósításban résztvevőkre nézve. Értékelése a pedagógus értékelési rendszer része.
Az Esélyegyenlőségi intézkedési terv elfogadása és jóváhagyása
Az Esélyegyenlőségi intézkedési tervet az iskolai Diákönkormányzat véleményezte és elfogadásra javasolta.
Tatabánya, 2008. október 5.
Az Esélyegyenlőségi intézkedési tervet az iskola Szülői Munkaközössége véleményezte és elfogadásra javasolta.
|
|
|
Bazsóné Jákób Katalin Rita
|
|
|
|
|
az iskolai Szülői Munkaközösség vezetője
|
|
Tatabánya, 2008. október 5.
Az Esélyegyenlőségi intézkedési terv érvényessége
A Ságvári Endre Általános Iskola Esélyegyenlőségi intézkedési tervét a nevelőtestület
2008 október 7-ei
értekezletén megtárgyalta és elfogadta.
Tatabánya, 2008. október 7.
dr. Káfony Andrásné
igazgató
|